Thuisnetwerken

Probleem met casten naar Sony Bravia KD-49XG9005?

Het lukt me niet om te casten vanuit mijn pc of Samsung Galaxy S10 naar mijn Sony Bravia Android TV (ja, het betreft hetzelfde netwerk voor beide apparaten). Ik woon in een studentenhuis met een gezamelijke wifi en er blijken wel vaker problemen te zijn met het casten naar bijvoorbeeld een chromecast. Kan het zijn dat er bepaalde instellingen in de Router aangepast moeten worden en zo ja, weet iemand hier hoe dit moet? Heb een basis kennis wat betreft netwerkinstellingen dus ik wil niet zomaar zelf aan de slag gaan..

6 antwoorden
    • +
    • 0
    • -
    Je vraag valt in de categorie "Mijn computer doet het niet.". Oftewel, je geeft totaal geen info over wat je hebt geprobeerd, welke problemen je tegen komt of welke meldingen je krijgt. Op deze manier is er niets om mee te werken. Om een behoorlijk antwoord te krijgen zal je echt meer info moeten geven.
  • @Kasander1 hmm oke misschien is de vraagstelling te algemeen.. Omdat mijn kennis niet al te groot is, vind ik het moeilijk om het goed te verwoorden. Het probleem is dat mijn tv en bv telefoon in hetzelfde netwerk zitten, maar niet met elkaar kunnen communiceren. Als ik vanuit de google home app zoek naar mijn tv, vindt hij deze niet. Of , wanneer ik bijvoorbeeld via netflix of spotify wil casten naar mij tv, dan zie ik de tv niet bij casting opties staan. Ik heb de mijn tv geupdated en de google cast app op mijn tv is ook gewoon geinstalleerd… ik heb het ook intussen getest op een ander netwerk en daar lukt het wel. Dus dat betekent dat er iets moet worden aangepast in de netwerkinstellingen van mijn studentenhuis, maar ik zou niet weten wat..
    • +
    • 0
    • -
    Inderdaad moet de tv te zien zijn als het in dezelfde ‘dhcp pool’ zit; de uitgever van ip adressen geeft adressen uit in een zogenaamd subnet, daar moeten apparaten die met elkaar moeten kunnen werken beiden inzitten. Ga dat eens na?
  • @Homer bedankt! Ik ga eens kijken of ik daarmee uit de voeten kan ;)
    • +
    • 0
    • -
    Als het goed is moet je ook rechtstreeks contact kunnen maken buiten het netwerk om:

    https://tinyurl.com/CT140820s
    en
    https://tinyurl.com/CT140820r
  • Weet je toevallig hoe je op de tv en de smartphone (als je vanuit daar wilt casten) kan controleren of ze beiden onder dezelfde wifi-naam zitten? Het kan zijn dat de tv een sterker wifi-signaal opgepakt heeft en die net een andere naam heeft.

Beantwoord deze vraag